proc-chia-blog-seminka-chia

Chia

Proč chia?

17. 5. 2014  

Proč chia? Chia semínka jsou plnohodnotnou komplexní potravinou. Více než třetinu hmotnosti chia semínek tvoří vláknina, takže již 90 gramy chia hravě pokryjete svou doporučenou denní dávku. Chia jsou také nejbohatším rostlinným zdrojem omega 3 mastných kyselin důležitých pro naše srdce a mozek. Vysoký podíl bílkovin, vitamínů, minerálů a stopových prvků (vápník, mangan, fosfor) ocení nejen sportovci a vegetariáni.

V neposlední řadě chia vyniká také obsahem antioxidantů, které pomáhají tělu bojovat proti volným radikálům a předčasnému stárnutí.

Chia semínka pomáhají ke snížení váhy

Semínka chia váží dobře vodu (dokáží absorbovat až desetinásobek své váhy), čímž vytvoří hustý gel, který navozuje pocit plnosti, zpomaluje trávení cukrů a dobře hydratuje tělo.

Chia semínka a cukrovka

Chia dokáže zpomalit rozklad sacharidů a regulovat tak hladinu krevního cukru. Podle posledních studií by chia mohla být potenciálním přírodním lékem při cukrovce 2. typu.

Chia semínka jsou lehce stravitelná

Lidské tělo tráví chia velmi snadno. Semínka se mohou konzumovat celá a není potřeba je předem semlít jako např. lněná semínka. Trávení napomáhá chia také svým vysokým obsahem vlákniny.

Chia semínka se pohodlně zpracovávají a skladují

Chia se dají používat při přípravě polévek, kaší, dezertů a koktejlů, můžete je přidat do pečiva, jsou take skvělým zahušťovadlem a v některých receptech dokonce mohou nahradit vejce. Chia semínka jsou nenáročné na skladování, nežluknou a mají dlouhou trvanlivost.