9 důvodů, proč jíst chia semínka

Chia

9 důvodů, proč jíst chia semínka

11. 3. 2016  

Před pár lety nebyla chia semínka známá tolik jako dnes. Jejich popularita značně vzrostla – drobná, přesto velmi mocná malá semínka se ukázala být výživná a také docela chutná v kombinaci se správnou stravou. Chia semínka můžete do svého jídelníčku různě kombinovat. Jelikož je jejich chuť velmi jemná, představují výbornou výživnou hodnotu do kteréhokoliv pokrmu a nápoje. Přidat je můžete do pečiva, smoothie drinků a energetických tyčinek, proto mohou být chutnou a zdravou svačinkou pro každého. Co všechno tato drobná, ale mocná semínka umí?

1. Chia semínka snižují riziko srdečních onemocnění

Chia semínka obsahují 8krát více omega-3 mastných kyselin než losos. Podle knihy: Rediscovering a Forgotten Crop of the Aztecs dokážou, krom jiného, bojovat s kardiovaskulárním onemocněním.

2. Pravidelná konzumace chia semínek zmírňuje úzkost, deprese a další psychické potíže

Magnesium je velice důležitým prvkem pro naše tělo. Jeho nedostatek má za následek úzkost a depresi, stejně jako negativně ovlivňuje činnost mozků, svalů a kostí. Pro vyšší příjem magnesia je doporučována konzumace brokolice, ve skutečnosti právě chia semínka této látky obsahují až 15krát více.

3. Chia semínka jsou zdrojem železa

Chia semínka obsahují 3krát více železa než špenát. Zejména pro ženy je dostatečný příjem železa důležitý, protože právě ony trpí jeho nedostatkem. Nedostatek železa vede krom jiného k vyčerpání a otupělosti.

4. Chia semínka jsou plná vápníku

Asi každý z nás narazil na doporučení zvýšené konzumace mléka pro silné kosti a zuby. Věděli jste ale, že právě chia semínka obsahují 6krát více kalcia než mléko?

5. Pravidelné zařazení chia semínek do jídelníčku vyrovnává hladinu pH v těle

Jak je známo draslík přispívá k vyrovnání hladiny pH v těle. Mnoho lidí si do spojitosti s draslíkem dá banány a to zcela správně. V chia semínkách však najdete 2krát více draslíku než v tolik upřednostňovaných banánech.

6. Chia semínka konzumujte před každou fyzickou zátěží!

Jak některé výzkumy dokazují, jsou chia semínka výborným doplňkem stravy před jakýmkoliv cvičením a fyzickou zátěží. Chia semínka zvyšují vytrvalost a sílu, proto mohou být dobrým společníkem při hubnutí.

7. Energie pro dlouhý běh

Co vám dodá energii pro dlouhý běh? Chia semínka! Dokazuje to i kmen Tarahumara, který žije v severním Mexiku. Lidé v něm jsou známí jako vynikající dálkoví běžci. Co za tím stojí? Pravidelný výskyt chia semínek v jejich stravě.

8. Chia semínka zasytí

Když chia semínka smícháte s vodou, vytvoří se želatině podobná konzistence – gel. Když onen gel vypijete, zasytí vás na hodně dlouhou dobu. Proto pro vás bude mnohem snazší udržet si váhu.

9. Chia semínka jsou plná antioxidantů

S konzumací chia semínek do sebe dostáváme i pořádnou dávku antioxidantů, které příznivě ovlivňují naše zdraví. Pro velký obsah antioxidantů jsou často doporučované borůvky, ty jsou jimi opravdu nabité. Obsahem je však předčí chia semínka, která v porovnání s borůvkami vítězí. Antioxidanty jsou známými pomocníky v boji proti rakovině a kardiovaskulárnímu onemocnění.

chia semínka energie zdraví úspěch